A kto to taki rozrzutny?



Telewizory przeróżne, łącznie za 293 tys., krzesła, stołki obrotowe i tapicerowane za 195 tys., dywany i wykładziny za 203 tys., remont basenu za 71 tys. i karnety sportowo-rekreacyjne za 78 tys., usługi krawieckie – 145 tys., zimowe kurtki i spodnie – 61 tys., czapki, peleryny nieprzemakalne i paski skórzane – 97 tys.

 

To nie koniec. Liczmy dalej. Kuloodporne nakrycia głowy, czyli hełmy po 800 zł każdy za łączną kwotę 24 tys. zł, kalesony termiczne za 23 tys. zł i rękawice taktyczne za 22 tys. zł.

 

W ciągu ostatnich 4 lat, Kancelaria Sejmu wydała łącznie 1.591,4 mln zł, słownie:jeden miliard pięćset dziewięćdziesiąt jeden milionów czterysta tysięcy złotych m.in. na to co powyżej. W 2008 i 2009 rocznie wydawała po 382,7 mln zł. W 2010 roczne wydatki kancelarii wzrosły do 395,30 mln zł, ale najtłuściejszy jest rok obecny, choć jeszcze się nie skończył. Budżet kancelarii sejmu na 2011 rok w tanim państwie, gdzie żyje się lepiej wynosi…430,7 mln zł, słownie: czterysta trzydzieści milionów siedemset tysięcy złotych.

 

 

Dlaczego tak dużo? Spieszę wytłumaczyć:

 

Kancelaria Sejmu to olbrzymi, tętniący życiem organizm. Jednym z jej naczelnych zadań jest stworzenie 460 posłom takich warunków administracyjnych, organizacyjnych i technicznych aby bez przeszkód mogli wykonywać swoje mandatowe obowiązki w Parlamencie oraz na terenie swoich okręgów wyborczych – w biurach poselskich. Musimy też zapewnić właściwe warunki pracy ok. 1200 pracownikom naszej instytucji.

Dlatego też, bardzo ważnym fragmentem działań Biura Gospodarczo-Technicznego jest prowadzenie racjonalnej gospodarki składnikami majątkowymi. Składają się na nią zakupy, magazyny oraz właściwa ewidencja składników majątkowych. Bardzo pomocny jest tu komputerowy, zintegrowany system obsługi finansowo – administracyjnej, stosowany przez nas od początku 2000 roku. Dzięki niemu możemy rejestrować, śledzić każdy ruch i jednoznacznie określić aktualne miejsce użytkowania ok. 40.000 składników majątkowych, istniejących w Kancelarii Sejmu od chwili zakupu aż do wycofania z użytkowania i ich ostatecznej likwidacji oraz 15.000 składników majątkowych rozlokowanych w biurach poselskich na terenie całego kraju.
System ten jest też bardzo pomocny przy rozliczaniu corocznych spisów z natury, którym podlegają wszystkie strukturalne komórki organizacyjne Kancelarii Sejmu (w tym również Magazyn Centralny) oraz po spisie, przy składaniu wyjaśnień w przypadku zaistnienia różnic ewidencyjnych.”
– czytamy na stronach Biura Gospodarczego Kancelarii Sejmu.

 

W przyszłym roku będzie lepiej. Wydatki na Kancelarię Sejmu spadną o 5% do 412 mln zł.

 

Źródło: Money.pl, Kancelaria Sejmu, Biuro Gospodarcze Kancelarii Sejmu

 

 

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s