JA, minister, JA rozkazuję!

 

 

Dawno już przestałam śledzić poczynania ministra Jana Vincenta vel Jacka Rostowskiego z uwagi na stan mojego zdrowia – po każdym jego wyskoku dostaję globusa ze złości. Dlatego pewnie przeoczyłabym kolejny ministerialny wybryk gdyby nie moja siostra i mój przyjaciel. I choć przypłaciłam tę wiadomość rozstrojem nerwowym i stekiem obelg wyrzuconych w stronę ministra, to nie żałuję bo sprawa jest nader poważna.

 

Rostowski minister nawołuje do mordowania psów i to nie chorych, bezpańskich nołnejmów (jakby to miało znaczenie, o które psy chodzi), ale psów, które służą w służbach celnych. Pisał o tym nasz bloger Doroboty, Rzeczpospolita, Polskie Radio, e-prawnik, celnicy.pl, portale zajmujące się ochroną praw zwierząt i wiele innych mediów. To nic, ja też napiszę bo krew się we mnie burzy, a odzew społeczny jakiś marny.

 

Dla niedowiarków (ja też początkowo nie uwierzyłam) podaję link do zarządzenia ministra finansów z dnia 23 listopada tego roku: http://www.mnesterok.pl/MF-ANIMALILEX/zarzadzenieMF.pdf

 

Rostowski minister nawołuje do łamania prawa, ba nie tylko nawołuje, wręcz nakazuje łamać prawo swoim podwładnym – celnikom. Czy to aby nie jest przestępstwo? Czy nie powinniśmy powiadomić Prokuratora Generalnego? Chodzi wszak o art. 1 Ustawy o ochronie praw zwierząt mówiący poszanowaniu, ochronie i opiece nad zwierzętami. Co z art. 35 tej samej ustawy, który stanowi, że „kto zabija zwierzę (…) albo znęca się nad nim (…), podlega karze pozbawienia wolności (…)”? Kto zatem ma pójść do paki za wykonanie zarządzenia ministra? Celnik czy minister? I jakim prawem minister uznał, że wolno mu kazać mordować zwierzęta?

 

Doroboty pisze, że Rostowski minister trenuje przed masową zagładą emerytów i rencistów. Być może. Psy trzeba uśpić, ludziom wystarczy nie wypłacić świadczeń, sami się powywieszają. Czyż nie?

 

 

Skomentuj

