Jaki hymn taki orzeł



Już nic nie rozumiem. Był jakiś konkurs na hymn Euro 2012. Nie wiem kto go organizował, przegapiłam, nie interesowałam się. Doczytałam się, że w jury zasiadła Elżbieta Zapendowska i Radosław Majdan. Dody nie było. Dość powiedzieć, że wygrał zespół Imish z piosenką, która nie dość, że na kolana nie rzuca to jeszcze muzycznie przypomina raczej protest song niż piosenkę mającą zagrzewać piłkarzy do gry.

 

 

W tym właśnie konkursie startowali również inni wykonawcy, m.in. Maryla Rodowicz, Wilki, Feel, Zakopower. Jakość proponowanych piosenek w mojej ocenie była taka sobie, ale nie jestem wyrocznią.

 

 

Później czy w trakcie, już mi się miesza, TVP1 ogłosiła własny konkurs na europrzytup i wszyscy, którzy startowali w poprzednim konkursie, a nie wygrali, zgłosili się ochoczo do TVP1. Plus oczywiście porcja nowych kandydatów, którzy w poprzednim konkursie nie startowali. I tu wygrały… seksowne kury domowe.

 

 

Ale, żeby kłopotów nie zabrakło, po tej oszałamiającej wygranej, uaktywnił się Zespół Pieśni i Tańca Śląsk, który dopatruje się w Koko spoko… plagiatu.

 

 

Nie mam pojęcia co o tym sądzić. Pogubiłam się. Jakie stadiony taki hymn, jaki hymn taki orzeł.

 

W ramach relaksu posłucham sobie oficjalnej piosenki UEFA Euro 2012 w wykonaniu Oceana, a na deser hymnu irlandzkich kibiców. Tu przynajmniej nie ma wątpliwości kto wygrał, co śpiewa i dla kogo.

 

 

 

 

Skomentuj

