Szumlewicz: dziennikarz wyraża poglądy akceptowane przez państwo

 

 

 

Szumlewicz odpowiedział na mój wczorajszy felieton, w którym poinformował mnie, że Jan Pospieszalski jako, że głosi rusofobiczne poglądy we wszystkich mediach, w których pracuje, powinien zostać zwolniony z TVP. W dalszej korespondencji Piotr Szumlewicz wyjaśnia mi także, że „dziennikarz TVP to nie jest ktoś, kto po prostu wyraża swoje poglądy, ale ktoś, kto wyraża poglądy akceptowane przez państwo”.

 

Redaktor Piotr Szumlewicz zmusza mnie to zastosowania słów, których używać nie chciałam. Nie chciałam nawiązywać do cenzury, PRL, usłużnych dziennikarzy Trybuny Ludu itd. Nie chciałam brnąć w akademicką dyskusję na temat roli i obowiązków dziennikarza, ponieważ zakładałam, że polemizuję z dojrzałym publicystą, rozumiejącym istotę i rolę mediów w społeczeństwie. Pomyliłam się.

 

Dziś, dzięki wyjaśnieniom redaktora Piotra Szumlewicza jasnym jest dla mnie dlaczego w mediach głównego nurtu maskowane są istotne dla Polaków i Polski informacje dotyczące gospodarki, polityki zagranicznej, polityki społecznej itd. Wiem kto i dlaczego zakłamuje wydarzenia smoleńskie.

 

Redaktorowi Piotrowi Szumlewiczowi serdecznie dziękuję za szczegółowe wyjaśnienie tajników pracy dziennikarzy Telewizji Polskiej. A wybór pomiędzy służbą prawdzie czy służbą Tuskowi pozostawiam do rozstrzygnięcia sumieniom dziennikarzy.

 

Skomentuj

